Co warto zapamiętać

 

Każdy na pewno zastanawiał się, jakie znaczenie ma symbol dla wizerunku firmy. Na początku każdemu zdaje się, że nie ważne co by tam nie wrzucił i tak będzie dobrze. Niestety smutną prawdą jest, że nie wszystko jest takie proste. Profesjonalne firmy są bardzo cenione wśród tej branży właśnie za swoje ,,projekty artystyczne”. Możemy je tak nazwać, ponieważ niekiedy mogą za takowe uchodzić, szczególnie jeśli ktoś się na tym bardzo dobrze zna i poświęci tej pracy dużo czasu.

Taki symbol musi być bardzo dobrze zaprojektowany. Najważniejsze w tym wszystkim, to dobrze odkryć tematykę danej firmy i zastosować ją w tworzeniu tego właśnie symbolu. Jest to bardzo istotny element tożsamości przedsiębiorstwa. Szczególnie, gdy firma jest już dosyć dobrze znana na rynku element ten staje się jej nieodzownym obiektem identyfikacyjnym. Ludzie nie lubią kojarzyć samych nazw, ponieważ najczęściej po prostu im się nie chce, gdyż są one trudne i złożone. Inaczej jest z symbolami, zapamiętują oni kluczowe elementy, z czym są one połączone. Jeśli są to obiekty, które łatwo i przyjemnie zapadają w pamięci tym lepiej, gdyż więcej osób będzie o tej firmie rozmawiać i wymieniać się informacjami i ciekawostkami z nią związanymi.

Najważniejszą rzeczą oczywiście po ustaleniu, że symbol jest bardzo potrzebny firmie, jest odróżnienie go od reszty rodzajów symbolów, tzw. musi on pasować do danej tematyki, którą dana firma się zajmuje. Najgorszym niewypałem byłoby np. danie firmie zajmującej się kwiatkami symbolu z samolotem bądź kilofem i węglem. Nie miałoby to po prostu żadnego sensu i racji bytu, ponieważ nie odnosiłoby się do tematyki danej firmy.

Symbol, czyli coś postrzegane zmysłowo, jest to po prostu najczęściej oddanie czegoś w bardziej racjonalny, czytelny sposób, mniej abstrakcyjny. Symbole są znakami umownymi, np. lew nie tylko oznacza zwierzę, ale także władzę i siłę, dominację.